Socialfaglig medarbejder til Offsides Sociale Haver (udløbet)

Socialfaglig medarbejder til Offsides Sociale Haver (udløbet)

Har du kompetencer og erfaring inden for socialpædagogisk arbejde, tidligere arbejdet med mennesker med psykisk sårbarhed og grønne fingre?

Offsides Sociale Haver er et aktivitets- og samværstilbud for mennesker med psykisk sårbarhed. Haverne er inddelt i Den Sociale Blomsterhave, Den Runde Staudehave, Drysseriet og Drivhushaven. Vi arbejder recovery-orienteret med fokus på udvikling, medansvar og brugerinddragelse. Vores primære opgave er at skabe rammer for brugerne, så de kan indgå i meningsfulde fællesskaber og opbygge et netværk med hinanden, med henblik på at bidrage til den enkeltes livskvalitet – i og udenfor Offsides Sociale Haver. Dette sker bl.a. gennem et inkluderende arbejdsfællesskab og gennem deltagermøder, daglige aktiviteter i haven, ugentlige workshops samt samtaler med brugerne, når der er behov for det.

Din hverdag i Offsides Sociale Haver

Som socialfaglig medarbejder i Offsides Sociale Haver består dit arbejde af en kombination af understøttende socialpædagogisk arbejde og forskelligartede praktiske opgaver i haven. Du får blandt andet en hverdag, hvor du skal være med til at vedligeholde de områder, Offsides Sociale Haver har ansvaret for i samarbejde med kolleger, praktikanter og de brugere, der benytter vores sted.

Derudover får du også ansvaret for nogle af Offsides aktiviteter. Dette aftaler vi nærmere på baggrund af de kompetencer du bibringer. Vi kan nævne, at vi eksempelvis har aktiviteter som yoga, inde/udendørs spil, gåture og workshops med blandede temaer, der alle omhandler det grønne.

Arbejdstiden er fordelt på både hverdage og helligdage. Der vil i højsæsonen skulle forventes en vandings-dag, hvor du skal vande haverne ca. en lørdag om måneden. Der er som hovedregel altid to medarbejdere på arbejde.

Læs mere om vores åbningstider, vores målgruppe og arbejde på Offsides hjemmeside og her på siden.

Vi tilbyder en arbejdsplads: 

  • med stærke værdier og en høj grad af medansvar og faglighed
  • hvor brugerne er i fokus
  • med en erfaren og velfungerende medarbejdergruppe
  • som rummer mange forskelligartede opgaver og udfordringer
  • som har plads til udvikling og gode idéer
  • med morgenmøder
  • med faste personalemøder
  • med mulighed for faglig udvikling

Vi forventer, at du:

  • har en relevant socialfaglig uddannelse, og erfaring med målgruppen
  • har lyst til at løse praktiske opgaver. Især havearbejde og pædagogiske opgaver
  • har en empatisk, anerkendende og løsningsfokuseret tilgang med respekt for brugernes forskelligheder
  • kan tage initiativ i forhold til egne ansvarsområder
  • kan samarbejde med både brugere og kolleger

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring fra AST-området.

 

Ansøgningsfrist den 15. april 2023

Samtalerne finder sted torsdag den 25. april 2023.

Yderligere oplysninger kan fås hos daglig leder Lise-Lotte Damkjær Jeppesen på tlf. 2425 6832

Ansøgningen sendes til:

Lise-Lotte Damkjær Jeppesen på Lid@weshelter.dk